פרויקט החודש – בחינת חלופות לבידוד תרמי חיצוני בחיפויי מבנים בתלייה יבשה

מקרה מבחן // חזיתות 'קבוצת ענק' במבני 'Briga Towers' נתניה

חברת 'קבוצת ענק', המתמחה ביצירת מעטפות מבנה בתליה יבשה (מאלומיניום וחומרים אחרים), פנתה אלינו לפני זמן מה ביוזמה לבדוק חלופות שונות להשגת עמידה בתקן הבידוד התרמי בשיטה זו.

מגדלי Briga Towers נתניה, ביצוע החיפויים וצילומים ע"י חב' 'קבוצת ענק'                  חזית מאווררת, אילוסטרציה אוסטרליץ אדריכלות

לצורך הבדיקה מידלנו מבנה מגורים, של חברת 'בריגה' בנתניה, ונערכה סימולציה בהתאם להנחיות ת"י 1045 חלק 1 (בידוד תרמי של בניינים: בתי מגורים) משנת 2019.
 
נבדקו חתכי קיר שונים ופתרונות שונים לבידוד וטיפול ב'גשרים תרמיים' (אלמנטים מבטון מזוין) בשני סוגי מבנים – פעם ראשונה עם חזיתות מאווררות בחיפוי יבש ופעם שניה בחיפוי המקובל בישראל (בהתקנה ישירות על גבי הקיר). הממצאים, שהתקבלו מהבדיקה, הראו מגוון חתכים שמתפקדים היטב מבחינת עמידה בתקן 1045.
 
המשמעויות של התוצאות הן: 
  1. ניתן לבנות קירות, גם בבלוקים מסוגים שונים וגם קירות בטון, ולתת להם בידוד טוב מבלי להסתבך עם הכנות מורכבות לגמר. 
  2. הגנת החיפוי על הקיר מגשם מאפשרת לבודד במגוון חומרים, כולל חומרים רכים יחסית, כולל בטיח תרמי 'רך' (שאינו מתאים ללא חיפוי). 
  3. החישובים הראו שבמבנים, בהם מתוכננת חזית בתליה יבשה, ניתן להסתפק בשכבת בידוד דקה יותר בגשרים התרמיים לשם עמידה בתקן 1045. 
  4. בתליה יבשה של חיפוי הקיר עצמו של המבנה מוגן מגשם ומאפשר זרימת אויר במרווח שבין הקיר לחיפוי (חזית מאווררת) ולכן התוצאה היא שמירה על קיר ובידוד יבשים. היובש של הקיר קריטי לשמירה על ביצועים תרמיים לפי נתוני היצרן של חומר הבידוד.

חשוב להדגיש, כי אופן הטיפול בגשר הקור ועובי שכבת הבידוד תקבע בהתאם לאזור האקלים, שיטת הבניה והתכנון הספציפי של כל מבנה (ראו הרחבה בסקירה – מה בודקים בתקן 1045?).
 
החישוב נעשה בסימולציה בתוכנת מחשב מיוחדת, שעל פיה נקבעת השתנות הטמפרטורות של פני השטח הפנימיים של הגשר התרמי (קורה/עמוד מהצד הפנימי של הדירה). נדרש לוודא שהטמפרטורה הפנימית אינה יורדת מתחת למה שנקבע בתקן 1045, וכך מונעים התעבות אדי מים והופעת עובש בדירה.
 
למידע נוסף על סוגי בדיקות וסימולציות שמשרדנו מציע לפרויקטים וחברות ראו כאן.

רוצה מידע נוסף או עותק מהדו"ח למייל?
אנחנו ממש כאן 🙂

במידה ונתקלת באתגר בפרויקט שלך בהיבטי חזיתות המבנה, נשמח לעמוד לרשותך ולתת שירותי ייעוץ כוללים באופן הוליסטי – ייעוץ ותכנון חזיתות מדרישות התקינה ועד לפרטים בשטח.

כתבו לנו בתגובה כאן או בווטסאפ (055-3181224)